Tarvitsetko apua?

Etsi Viaplayn kysymyksistä ja vastauksista!

Chromecast Viaplayn kanssa

Chromecastin avulla voit helposti nauttia lempiviihteestäsi Viaplaylla. Sen kautta voit suoratoistaa ohjelmia televisioosi ja ohjata lähetyksiä puhelimen, tabletin tai tietokoneen avulla. Voit käyttää Viaplayta Chromecastin kautta Android- sekä Apple-mobiililaitteilla ja tietokoneilla.

Koska Chromecastin tekniikka perustuu verkkoyhteyteen, tulee käyttämäsi laitteen sekä Chromecastin olla yhdistettynä samaan langattomaan verkkoon. Lue lisää alta kuinka Chromecast toimii Viaplayn kanssa eri laitteilla.

Puhelimet ja tabletit

Jotta pääset alkuun, tulee sinun ensin ladata Google Home- ja Viaplay -sovellukset App Storesta tai Google Play Storesta. Kirjaudu Google Home -sovellukseen ja yhdistä Chromecastisi langattomaan verkkoon.

Varmista, että puhelimesi/tablettisi on yhdistetty samaan verkkoon, muutoin Chromecast-ikoni ei tule näkyviin Viaplay-sovelluksessa. Kirjaudu sisään Viaplayhin ja valitse ohjelma, jota haluat katsoa.

Kun olet kirjautuneena Viaplayhin, näet sovelluksen yläkulmassa Chromecast-ikonin , jonka kautta voit yhdistää laitteesi Chromecastiin. Mikäli olet katsomassa ohjelmaa tekstityksillä tai muulla kuin oletuskielellä, tulee sinun valita kieli ennen kuin luot yhteyden Chromecastiin.

Tietokoneet

Viaplay on tällä hetkellä tuettuna Mac- sekä Windows -tietokoneilla. Jotta voit käyttää Viaplayta Chromecastin kanssa, suosittelemme Chrome-selainta, jonka voit ladata netistä mikäli sinulla ei sitä ole vielä asennettuna tietokoneellasi.

Sinun tulee myös yhdistää Chromecastisi Google Home -sovelluksen kautta samaan langattomaan verkkoon kuin johon olet tietokoneesikin yhdistänyt. Sen jälkeen voit yhdistää selaimen Chromecastiin ja valita mikäli haluat jakaa koko näytön tai vain ohjelman Viaplaysta.

Koko näytön voit jakaa kolmen pisteen kohdalta oikeasta yläkulmasta ja valita Cast. Kuvan jaat Viaplaysta, kun olet valinnut ohjelman jota haluat katsoa sekä oikean kielen/tekstityksen. Chromecast-ikonin löydät suoraan toistoikkunasta.

Vaihda puhekieltä/tekstityksiä

Mikäli olet jo yhdistänyt laitteesi Chromecastiin ja haluat vaihtaa puhuttua tai tekstitettyä kieltä, tulee sinun katkaista yhteys Chromecastiin ensin. Ala toistaa haluamaasi ohjelmaa, valitse kieli ja yhdistä takaisin Chromecastiin suoraan videon toistimesta Chromecast-ikonista .

Mikäli Chromecast-ikonia ei ole näkyvissä, lue lisää alta.

Chromecast-ikoni puuttuu

Mikäli Chromecast-ikoni puuttuu sovelluksesta tai toistoikkunasta, aloita tarkistamalla että molemmat laitteesi ovat yhdistettynä samaan verkkoon. Joissakin tapauksissa voi kodin langattomasta verkosta olla saatavilla kaksi eri versiota, joissa molemmilla on sama nimi, mutta toinen päättyy ”5G”. Mikäli käytät tätä vaihtoehtoa, varmista että molemmat laitteet ovat yhdistettynä siihen.

Mikäli kaikki näyttää olevan kunnossa yhteyden osalta, suosittelemme sulkemaan Viaplay-sovelluksen kokonaan ja kokeilemaan uudelleen. Jos tästä ei ollut apua on seuraava askel Chromecastin nollaaminen. Paina Chromecastin reunasta löytyvää painiketta jopa 25 sekuntia kunnes näet päivitysruudun televisiossa.

Täten saat Chromecastin internetasetukset nollatuksi sekä ohjelmistpäivitykset asennetuksi. Yhdistä siis laite uudelleen langattomaan verkkoosi Google Home -sovelluksen avulla ja kokeile uudestaan.

Oliko tästä artikkelista apua?
Ota yhteyttä meihin