Haluatko käyttää Viaplaytä töissäsi / Oletko luonut yhteyden?

Yritykset, hotellit ja koulut käyttävät usein verkkoja, joiden palvelimet sijaitsevat ulkomailla. Tämä voi aiheuttaa ongelmia käytettäessä palveluamme, sillä oikeutemme ovat maakohtaisia. On myös tavallista, että näissä paikoissa suoratoistopalveluiden käyttäminen on kiellettyä, jonka vuoksi palveluun pääsy saattaa olla estetty. Voit ottaa yhteyttä käyttämäsi verkon ylläpitäjiin, tarkastaaksesi ollaanko palveluun pääsyä rajoitettu.
Mikäli saat ilmoituksen, jonka mukaan palvelu ei ole käytettävissä alueellasi, tarkistathan IP-osoitteesi.
1. Aloita kopioimalla IP-osoitteesi seuraavalla sivulla: http://ip-lookup.net/.
2. Mene osoitteeseen  https://www.maxmind.com/en/home ja liitä osoite kenttään, jonka löydät keskellä sivua.
3. Klikkaa ”Go” -painiketta ja tarkista IP-osoitteesi sijainti.
Mikäli saat ilmoituksen, jonka mukaan olet muussa maassa kuin Suomessa, ota yhteys internet-palveluntarjoajaasi. Mikäli IP-osoitteesi näyttää oikeaa maata, suosittelemme yrittämään eri laitteilla (PC/Mac, Smart TV, tabletti jne). Mikäli käytät tietokonetta, kannattaa kokeilla toista selainta. Jos ongelmat jatkuvat, olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Klikkaa punaista ”Ota yhteyttä”-painiketta sivun oikeassa alareunassa.
Mikäli olet muuttanut yhteysasetuksiasi, suosittelemme niiden palauttamista takaisin palveluntarjoajasi oletusasetuksiin. Mikäli olet vaihtanut mukautettuun DNS-asetukseen laitteellasi, voit yrittää laitteen palauttamista saadaksesi sen takaisin automaattisiin DNS-asetuksiin. Jos olet yhdistettynä VPN:n kautta, tulee sinun kytkeä se pois käytöstä ja yhdistää suoraan kotiverkkoosi. Ota yhteyttä laitteen valmistajaan saadaksesi apua, mikäli olet epävarma siitä, miten edetä.
Oliko tästä artikkelista apua?
1